"Não faças troça de uma dor que não tenhas sofrido."
Provérbio Árabe
* * *
* * *
"Não faças troça de uma dor que não tenhas sofrido."
Provérbio Árabe
* * *
* * *
* * *
* * *
Paula Fernandes, Almir Sater - Jeito De Mato
* * *
"De onde é que vem esses olhos tão tristes?
Vem da campina onde o sol se deita
Do regalo de terra que teu dorso ajeita
E dorme serena, no sereno e sonha
De onde é que salta essa voz tão risonha?
Da chuva que teima, mas o céu rejeita
Do mato, do medo, da perda tristonha
Mas, que o sol resgata, arde e deleita
Há uma estrada de pedra que passa na fazenda
É teu destino, é tua senda onde nascem tuas canções
As tempestades do tempo que marcam tua história,
Fogo que queima na memória e acende os corações
Sim, dos teus pés na terra nascem flores
A tua voz macia aplaca as dores
E espalha cores vivas pelo ar...
Ah, ah, ah ...
Sim, dos teus olhos saem cachoeiras
Sete lagoas, mel e brincadeiras
Espumas, ondas, águas do teu mar...
Ah, ah, Elaia..."
Paula Fernandes/ Maurício Santini, Jeito de Mato
"Tudo é precioso para aquele que foi,
por muito tempo,
privado de tudo."
* * *
"Everything is precious to one who was,
for a long time,
deprived of everything."
Friedrich Nietzsche
* * *
* * *
Hoje é noite de Lua Cheia e será uma Blue Moon, "Lua Azul".
Desengane-se quem pensar que verá uma lua azul.
Seria bonito, eu sei, mas não vai acontecer!
Este fenómeno nada tem a ver com a cor:
cada ano tem 12 luas cheias , mas raras vezes aparece um
ano com 13 luas cheias como é o caso de 2015.
Ora, terá que haver um mês com duas luas cheias.
E este ano esse mês é Julho. Teve lua cheia no dia 2
e terá novamente HOJE, dia 31!
E a esta segunda lua cheia do mês dá-se o nome
de Blue Moon, "Lua Azul"!
A última Blue Moon ocorreu em 2012 e a próxima
será em 2018.
* * *
Blue Moon, Rod Stewart
* * *
"Blue moon, you saw me standing alone, without a dream in my heart, without a love of my own..."
Richard Rodgers/Lorenz Hart, 1934
* * *
* * *
De vez em quando, um segundo é adicionado ao Tempo Universal Coordenado (UTC), a fim de sincronizar os relógios atómicos com a rotação cada vez mais desacelerada da Terra.
Próximo “Segundo Intercalar” ocorrerá hoje, 30 de Junho de 2015, às 23:59:60 UTC.
Em Portugal (Continente e Arquipélago da Madeira) ocorrerá em 1
de Julho de 2015, 00:59:60 (UTC +1)
*
Tempo Atómico vs.Tempo Universal:
Dois componentes são usados para determinar o Tempo Universal Coordenado (UTC):
1. Tempo Atómico Internacional (TAI): A escala de tempo que combina os dados de cerca de 200 relógios atómicos de alta precisão em todo o mundo, e fornece a velocidade exacta para os nossos relógios.
2. Tempo Universal (UT1), também conhecido como Tempo Astronómico, refere-se à rotação da Terra em torno do seu próprio eixo, que determina o período de um dia.
Quando a diferença entre TAI e UT1 se aproxima de 0,9 segundo, uma ordem é emitida pelo ‘Serviço Internacional de Sistemas de Referência e Rotação da Terra’ (IERS), em Paris, para adicionar um Segundo Intercalar (também designado Segundo de Salto) em todo o mundo.
Com que frequência são adicionados Segundos Intercalares?
Antes do primeiro Segundo Intercalar adicionado em 1972, o tempo UTC estava 10 segundos atrás de Tempo Atómico. Até agora, foram adicionados um total de 26 Segundos Intercalares. Isto significa que a Terra abrandou um adicional de 26 segundos em comparação com o tempo atómico desde então.
No entanto, isso não significa que os dias têm 25 segundos a mais hoje em dia. A única diferença é que os dias em que foi adicionado um Segundo Intercalar, têm a duração de 86401 segundos, em vez dos habituais 86400 segundos.
* * *
Every now and then a leap second is added to Coordinated Universal Time (UTC) in order to synchronize atomic clocks with the Earth's ever slowing rotation.
Next leap second will occur today, 30 June 2015, 23:59:60 UTC.
In Portugal (Continent and Madeira Archipelago) it will occur at
1 July 2015, 00:59:60 (UTC+1)
*
Atomic Time vs. Universal Time:
Two components are used to determine Coordinated Universal Time (UTC):
1. International Atomic Time(TAI): A time scale that combines the output of some 200 highly precise atomic clocks worldwide, and provides the exact speed for our clocks to tick.
2. Universal Time(UT1), also known as Astronomical Time, refers to the Earth's rotation around its own axis, which determines the length of a day.
When the difference between TAI and UT1 approaches 0.9 seconds, an order is issued to add a leap second worldwide by the International Earth Rotation and Reference System Service (IERS) in Paris, France.
The reason we have to add a second every now and then, is that Earth's rotation around its own axis, is gradually slowing down, although very slowly.
Atomic clocks, however, are programmed to tick away at pretty much the same speed over millions of years. Compared to the Earth's rotation, the atomic clocks are simply too accurate.
Before the first leap second was added in 1972, UTC was 10 seconds behind Atomic Time. So far, a total of 26 leap seconds have been added. This means that the Earth has slowed down an additional 26 seconds compared to atomic time since then.
However, this does NOT mean that the days are 25 seconds longer nowadays. The only difference is that the days a leap second was added had 86,401 seconds instead of the usual 86,400 seconds.
Hoje às 16h38m (hora de Portugal Continental, UTC+1),
ocorre o Solstício de Verão no Hemisfério Norte.
Feliz Verão para todos!
*
Today at 16h38m (time UTC + 1)
takes place the Summer Solstice in the Northern Hemisphere.
Happy summer to you all!
* * *
* * *
"Se te comparo a um dia de verão
És por certo mais belo e mais ameno
O vento espalha as folhas pelo chão
E o tempo do verão é bem pequeno.
Ás vezes brilha o Sol em demasia
Outras vezes desmaia com frieza;
O que é belo declina num só dia,
Na terna mutação da natureza.
Mas em ti o verão será eterno,
E a beleza que tens não perderás;
Nem chegarás da morte ao triste inverno:
Nestas linhas com o tempo crescerás.
E enquanto nesta terra houver um ser,
Meus versos vivos te farão viver."
William Shakespeare, Soneto 18
*
"Shall I compare thee to a summer's day?
Thou art more lovely and more temperate:
Rough winds do shake the darling buds of May,
And summer's lease hath all too short a date:
"Sometime too hot the eye of heaven shines,
And often is his gold complexion dimm'd;
And every fair from fair sometime declines,
By chance, or nature's changing course, untrimm'd;
But thy eternal summer shall not fade
Nor lose possession of that fair thou ow'st;
Nor shall Death brag thou wander'st in his shade,
When in eternal lines to time thou grow'st;
So long as men can breathe or eyes can see,
So long lives this, and this gives life to thee."
William Shakespeare, Sonnet 18
*
Antonio Vivaldi - As Quatro Estações, Op. 8, N. 2 RV 315 - 3 - Presto- Verão
* * *
* * *
"I've nothing much to offer
There's nothing much to take
I'm an absolute beginner
And I'm absolutely sane
As long as we're together
The rest can go to hell
I absolutely love you
But we're absolute beginners
With eyes completely open
But nervous all the same
If our love song
Could fly over mountains
Could laugh at the ocean
Just like the films
There's no reason
To feel all the hard times
To lay down the hard lines
It's absolutely true
Nothing much could happen
Nothing we can't shake
Oh we're absolute beginners
With nothing much at stake
As long as you're still smiling
There's nothing more I need
I absolutely love you
But we're absolute beginners
But if my love is your love
We're certain to succeed
If our love song
Could fly over mountains
Sail over heartaches
Just like the films
There's no reason
To feel all the hard times
To lay down the hard lines
It's absolutely true"
David Bowie, Absolute Beginners
* * *
David Bowie, Absolute Beginners
* * *
Hoje, em 1975, enquanto os Pink Floyd estavam em Abbey Road a gravar o seu nono álbum de estúdio 'Wish You Were Here', receberam a visita inesperada de Syd Barrett, coincidentemente no momento em que o grupo estava a gravar o tema "Shine On You Crazy Diamond ', que era um tributo a Barrett, que apesar de ter sido um membro muito importante dos Pink Floyd, nessa época já não integrava o grupo devido a graves problemas de saúde e drogas.
* * *
Syd Barrett e Roger Waters no início dos Pink Floyd
* * *
Today, in 1975, while Pink Floyd were in Abbey Road recording their ninth studio album 'Wish You Were Here', received the unexpected visit from Syd Barrett, coincidentally at the time the group was recording the theme "Shine on You Crazy Diamond ', which was a tribute to Barrett, who despite having been a very important member of Pink Floyd, at that time no longer was part of the group due to serious health and drug problems.
* * *
Capa do album Wish You Were Here, lançado em setembro de 1975
* * *
Shine On You crazy Diamond, Pink Floyd, 1975
* * *
* * *
* * *
"E se alguém disser que você não pode,
rasgue a roupa da alma
solte as amarras da gaiola
abra suas asas coloridas
e simplesmente voe!
Liberte-se das correntes pesadas
que te prendem ao solo
que existem apenas em tua mente
você já nasceu alada,
só precisa acreditar
no vento que sustenta o vôo
no sonho que mantém a leveza
na calma que alimenta a paz
na alma que habita o corpo!
Nem todos conseguem
mas você pode!
Acredite!"
Rose Kareemi Ponce
* * *
* * *
Aproveitei ao máximo amar-te?
Tantas coisas que não fizemos.
Dei-te tudo o que o meu coração te podia dar?
Duas vidas não vividas com vida para viver.
Quando estes dias intermináveis e solitários passarem,
Vou aproveitar ao máximo amar-te.
Vou aproveitar ao máximo amar-te.
Será que aproveitámos ao máximo tudo o que tínhamos?
Não te ver entristece o meu coração.
Será que aproveitámos ao máximo os dias de verão?
Ainda temos tempo para mudar os nossos caminhos.
Quando estes dias intermináveis e solitários passarem,
Vou aproveitar ao máximo amar-te.
Vou aproveitar ao máximo amar-te.
Vou aproveitar ao máximo amar-te.
Vou aproveitar ao máximo amar-te.
Será que essas palavras carinhosas ficaram na minha cabeça?
Tantas coisas ficaram por dizer.
Dei-te tudo o que o meu coração te podia dar?
Duas vidas não vividas com vida para viver.
Quando estes dias intermináveis e solitários passarem,
Vou aproveitar ao máximo amar-te.
Vou aproveitar ao máximo amar-te.
Vou aproveitar ao máximo amar-te.
Vou aproveitar ao máximo amar-te.
‘Did I Make the Most of Loving You?’
Compositor: John Lunn | Letra: Don Black | Interpretado por: Mary-Jess
* * *
* * *
Did I make the most of loving you?
So many things we didn't do.
Did I give you all my heart could give?
Two unlived lives with lives to live.
When these endless, lonely days are through,
I'll make the most of loving you.
I'll make the most of loving you.
Did we make the most of all we had?
Not seeing you makes my heart sad.
Did we make the most of summer days?
We still have time to change our ways.
When these endless, lonely days are through,
I'll make the most of loving you.
I'll make the most of loving you.
I'll make the most of loving you.
I'll make the most of loving you.
Did those tender words stay in my head?
So many things were left unsaid.
Did I give you all my heart could give?
Two unlived lives with lives to live.
When these endless, lonely days are through,
I'll make the most of loving you.
I'll make the most of loving you.
I'll make the most of loving you.
I'll make the most of loving you.
‘Did I Make the Most of Loving You?’
Composer: John Lunn | Lyrics: Don Black | Performed by: Mary-Jess
Cuidemos do nosso Planeta!
Feliz Dia da Terra!
*
Let's take care of our Planet!
Happy Earth Day!
*
"E não te esqueças de que a Terra gosta de sentir os teus pés descalços
*
"Forget not that the earth delights to feel your bare feet
and the winds long to play with your hair."
Kahlil Gibran
* * *
* * *
Imagem: ESA/Eumetsat | Image: ESA/Eumetsat
MSG-3 (Meteosat-10) captured this image of Earth on 22 April 2015 with its Spinning Enhanced Visible and Infrared Imager (SEVIRI).
*
Esta imagem da Terra foi capturada hoje, 22 de abril 2015, pelo Satélite Meteosat-10 (também designado por MSG-3), através do seu sensor de recolha de imagem no Visível e Infravermelho (SEVIRI).
* * *
'Sunset.
Another sunset.
I know it looks undistinguishable from the last but I remember the difference.'
* * *
Hoje finalmente encontrei este tema!
Só o ouvi uma vez, há vários anos.
E há vários anos que o procurava, mas não sabia o titulo nem o autor.
Mesmo assim, procurei das mais variadas formas. E nada!
Eu sabia que o encontraria.
Nos últimos dias, estava constantemente a lembrar-me dele,
e com a sensação estranhamente boa que o encontraria em breve.
E sim! Foi hoje!
O tema veio ter comigo! Literalmente!
Na Rádio Nostalgia, ao início da noite, na edição da"Idade da inocência" de Luis Ferreira de Almeida.
Eu estava a conduzir, e quando ouvi as primeiras notas e me pareceu o tema que eu tanto procurei,
tive que parar o carro para ouvir! Eu sei, é estranho, mas é verdade!
Foi um momento muito feliz para mim.
Obrigada Rádio Nostalgia!
Obrigada Luis Ferreira de Almeida por ter escolhido precisamente este tema, entre tantos outros,
para homenagear Richard Harris.
'Slides' de Richard Harris!!!
Muito bom. Encontrei-o!
Encontrei-o, finalmente!
* * *
* * *
"Morning chaps.
I’d like to welcome you back to the third form of your years,
I trust you’ll thrive in here.
Others in the past have come alive in here.
Happy to say they found their way.
You recall I asked, back when I saw you last,
that you’d consult my list of books for summer reading.
We’ll go over those and others
you’ll be needing for the coming year, if I’m still here.
I suppose you heard the word that’s going about,
my superiors doubt I’m fit to teach you.
Have a nip before the game and they’ll impeach you.
Forget about the fact that I reach you.
I reach you.
Well, enough of that.
Lets get on with it.
I’ve arranged to show some slides that might amuse you.
And if, of course, you’re bored, then I’ll excuse you.
Though what you’re about to see,
in times of sickness, is my cure,
living well is my best revenge, you can be sure.
This is the Grand Canyon, in the great State of Arizona.
See there, the magnificent blend of all the colours of the rainbow.
It is virtually unphotographable at any given point to so vast.
The Colorado River trickles through its base like a deeply buried brook.
Geologists say that with time and erosion the Pacific Ocean,
some 300 miles West, will one day reach the Canyon and flow through there.
I camped here, see?
Right there.
Oh, what peace I found.
The only sounds I heard were the sounds I made.
No-no, it is true.
And here beyond, on a remote roadside stand,
an Indian boy planted himself arms folded beneath a sign
that said “seashells should lead the world”.
This is a hobo, a dying bread.
A pity.
He claimed that an inheritance fortune
awaited him in a bank back East but he couldn’t care less.
There’s more of them.
The one with the umbrella claimed to be the real Mr. Bojangles.
Sunset.
Another sunset.
I know it looks undistinguishable from the last but I remember the difference.
Vancouver, British Columbia.
I spent some time there at a ski lodge.
Something so healthy and wholesome about skiers.
Like this one.
She always seemed to appear when I took a slip
on the slops where I had no business being.
But I’d look up and there she’d be.
And soon it happen that whenever she’d turned and look up, there I’d be.
The chalet.
Inside there, by a warm fire, is where my mind has want to wander now.
To the scent of pine and the taste of wine.
You’re too young for wine now but make a note of it.
There she is again.
We rented those horses for a day.
See mine? His name was...
Oh what was it now? I forget. Oh yes, it was sugar.
And there’s my friend again.
She looks rather sad there.
It seems that everyday, well, she always had some special plan for us.
And this, this is a beautiful Indian girl.
Look at her!
She and her secret mysterious ways.
The pride of her people.
Our sunshine, the said of her.
This was the road South into Oregon.
This is how logs are transported, long rafts that trail the northwest rivers.
Big Sur, California.
An old Spanish Mission.
Carmel, California.
Those trees seemed frozen against the landscape.
They remind me of a book I once heard of called The Cypresses Believe in God.
This was near the end of my adventure.
The clock in my head told me it was time to leave.
So that I was more concerned with seeing
what I could first hand
rather then rush for the camera.
I find that travelling alone is somehow more realistic then with others.
You find yourself in a new place all alone and you deal with it
as oppose to when you’re with others who are familiar to you
and in a sense shelter you from situations you would otherwise meet head on.
You know what I mean?
Besides, if your loved ones are with you, you have no one to go home to."
Richard Harris, Slides, 1972
Slides - Richard Harris (original album version)
* * *
* * *
"
(...)
Lately I just find my mind has turned to dreaming
Making plans and scheming
How I'm gonna get back home
But deep down inside I know its really hopeless
This road I'm on is endless
We climb our mountains all alone
(...)
Old photographs and places I remember
Just like a dying ember
That's burned into my soul
Even though we walk the diamond studded highways
It's the country lanes and byways
That makes us long for home"
Jim Capaldi, Old Photographs
* * *
Jim Capaldi, Old Photographs
* * *
* * *
* * *
"It's time to come away, my Darling Pretty
It's time to come away on the changing tide
Time to come away, Darling Pretty
And I need you darling by my side
Heal me with a smile, Darling Pretty
Heal me with a smile and a heart of gold
Carry me awhile, my Darling Pretty
Heal my aching heart and soul
Just like a castaway
Lost upon an endless sea
I saw you far away
Come to rescue me
Cast away the chains, Darling Pretty
Cast away the chains away behind
Take away my pain, my Darling Pretty
And the chains that once were yours and mine
There will come a day, Darling Pretty
There will come a day when hearts can fly
Love will find a way, my Darling Pretty
Find a heaven for you and I
Love will find a way, my Darling Pretty
Find a heaven for you and I"
Mark knopfler, Darling Pretty
* * *
Mark knopfler, Darling Pretty
* * *
A alegria é a coisa mais séria da vida.
Almada Negreiros
*
Joy is the most serious thing in life.
Almada Negreiros
* * *
* * *
Proposta de Ernesto de Sousa realizada por Carlos Gentilhomem,
parte integrante do mixed-media Almada,
Um Nome de Guerra , 1971.
Vários cartazes iguais com medidas e cores diferentes.
Este tem um "a" e restante texto a vermelho"
Assinado pelo autor, a esferográfica vermelha, no canto inferior esquerdo.
* * *
* * *
"I've got chills
They're multiplying
And I'm losing control
'Cause the power
You're supplying It's electrifying
(...)
You're the one that I want
The one that I want
The one that I need"
Lo-Fang, You're The One That I Want
* * *
* * *
"Arrepias-me
Cada vez mais
E eu estou a perder o controle
Porque o poder que transmites
É eletrizante
(...)
Tu és o que eu quero
O que eu quero
O único que eu preciso"
Lo-Fang, You're The One That I Want
"DESIRE BEGINS CHANGE"
Adoro este anúncio da MARTINI®.
Inspirador. Motivador. Apetecível. Esperançoso.
* * *
* * *
* * *
"To begin, you must Desire. Without that, you will achieve nothing. Love nothing. Change nothing. Because DESIRE is what starts it all. You know that feeling, that feeling at the beginning of the evening, when the possibilities sing to you their song of youth, begging you to just begin.
So
Begin…
To DESIRE…
Because…
DESIRE begins night. And the night is yours to love.
DESIRE begins beauty. And beauty is yours to create.
DESIRE begins true. And truth is your sword.
DESIRE begins love. And love… and love is everything.
Love my friend, is what the night is for, but to get it, to grasp it, to grasp the love, you must let the DESIRE begin.
Because…
DESIRE begins the fire. And you must find it in your heart, and let it burn, let it ignite, let is take you.
You must have, you must feel, you must know…"
Eles tentaram enterrar-nos.
Eles não sabiam que éramos sementes.
Provérbio Mexicano
* * *
* * *
They tried to bury us.
They did not know that we were seeds.
Mexican Proverb
Um feito notável!
Esta manhã, a sonda-robô Philae separou-se de Rosetta, e demorou aproximadamente sete horas até à superfície do cometa 67P/Churyumov-Gerasimenko, uma viagem de 22,5 quilómetros, onde pousou com sucesso.
A área onde aterrou foi baptizada como Agilkia.
Vangelis compôs o tema Rosetta's Waltz especialmente para a ESA (Agência Espacial Europeia), tendo como inspiração a missão Rosetta.
* * *
O robô Philae separa-se da sonda Rosetta.
* * *
Robô Philae pousa na superfície do cometa
* * *
LER MAIS AQUI
E AQUI
E AINDA AQUI
* * *
Rosetta's waltz, Vangelis
* * *